Handarbetsaktivism, 11 april

Snart är det dags för årets tredje träff för Systerskap & Religionsmöte, som har temat handarbetsaktivismElin Lundell inleder med att berätta om handarbetsrörelsen och dess relation till feminism, sedan skapar vi något gemensamt som vi kan lämna efter oss i det offentliga rummet efter träffen. Välkommen du som är ny och du som har varit med många gånger!

FIKA: Vi bjuder på kaffe/te och veganska/vegetariska smörgåsar.

TID: Tisdag 11 april, 18.00 - 20.00.

PLATS: Centrum för religionsdialogs lokaler som ligger i markplan på Kammakargatan 13, i hörnet av Adolf Fredriks kyrkogård. Närmsta tunnelbanestation är Rådmansgatan. Vi sätter upp en skylt på dörren innan träffarna så att alla hittar.

KONTAKTPERSON:
Är du nyfiken och vill veta mer? hör gärna av dig! Elisabet Ravelojaona, studentpastor

♀ Observera att våra träffar är till för personer som definierar sig som kvinnor! ♀

Systerskap & religionsmöte är ett feministiskt och mångreligiöst forum för dig som definierar dig som kvinna och samtidigt delar erfarenheten av att vara religiös, troende eller sökande.