Universitetskyrkans kör

En kör där alla kan vara med!

Universitetskyrkans alldeles egna kör är en kör där alla röster passar in; vana, ovana, starka, sköra röster. Alla behövs!

Kören är en plats där vi får pausa tankar och prestation en stund, njuta av att sjunga och träffa nya människor. Vi sjunger för att det är roligt och det brukar låta strålande bra!

Vi har en blandad repertoar och väljer musik som känns lustfylld och livsnära. Det kan vara poplåtar, körklassiker, visor osv. Ibland mer avancerat och ibland enklare arrangemang.

Universitetskyrkan startar ett körprojekt nu i april!

Här passar alla röster in; vana, ovana, starka, sköra röster. Alla behövs!

När vi sjunger får vi möjlighet att pausa tankar och prestationer en stund, njuta av musik och träffa nya människor. Vi sjunger för att det är roligt och det brukar låta strålande bra!

Vi kommer bl a att sjunga ”Vårens första dag” av Laleh och “Good song” av Salem Al Fakir.

Varje körövning har vi fikapaus, med te, frukt och godis, så vi också får en möjlighet att prata lite med varann.

När? onsdagarna 3, 10, 17, 24 april kl 18.30-20.30
+ Framträdande i gudstjänst söndagen 28 april kl 11.00.

Var? Immanuelskyrkan, Kungstensgatan 17, T-bana Rådmansgatan

Anmäl dig till Åsa Bosdotter senast den 28 mars.