Olika mötesplatser

Universitetskyrkan vill skapa olika sorters mötesplatser. Allt från det enskilda samtalet, till diskussionsforum och tillfällen för att bara vara och lära känna nya människor. Ibland gör vi arrangemang i egen regi och andra gånger samarbetar vi med lärosäten, studentföreningar eller andra organisationer.

Här kan ni även se vilka föreläsningar och seminarium vi erbjuder!

Har du någon tanke om ett samarbetsprojekt? Eller är det något ämne du vill samtal om? Kom gärna med förslag så kan vi starta fler grupper. Hör av dig till någon av oss medarbetare!

Stickcafé På Campus Flemingsberg

Torsdagar kl 14.00-15.00 i Loungen på Södertörns högskolebibliotek

Sticka, virka eller sy. Nybörjare eller van, alla är välkomna!
Ta med det du har på gång hemma eller låna material på plats.
Vi hjälper och lär varandra.

För mer information: Elisabet Ravelojaona.

Ung kväll i Andreaskyrkan

Ung kväll är för dig som är 18 år och uppåt. Kvällen inleds med att vi lagar mat och äter tillsammans, därefter spelar vi ofta något spel. Sedan samtalar vi, antingen utifrån teman vi valt själva eller en bibeltext. Kvällen avslutas med en enkel andakt.

För anmälan och mer information! Kontakta Elisabet Ravelojaona.
Vill du komma förbi en fredagskväll och testa? Hör av dig till Elisabet!

Singer-songwriter konsert: Edvin Greneskog med vänner

Edvin Greneskog och ett gäng musikvänner bjuder in till en intim och avslappnad konsert i Andreaskyrkan.

Konserten är gratis och efteråt dukar vi fram te och mackor, för ett gemensamt efterhäng och du är välkommen!

Nya möjligheter i höst!

Arrangör: Universitetskyrkan i samarbete med Bilda.

För mer information: Elisabet Ravelojaona.

Fixa kläder

Ny möjlighet i höst!

Nu kör vi vår populära klädvårdsdag igen!
Har du kläder som behöver fixas? Vill du lära dig mer om att lappa och laga, både sydda kläder och stickade/virkade? Har du kläder du vill göra om? Eller vill du helt enkelt ha sällskap när du gör allt det där?

Välkommen till Andreaskyrkan. Ta med dig det du vill fixa och om du har, även material till det, liksom syredskap som sax, nål, tråd och även symaskin om du har. En del kommer att finnas på plats.

För frågor kontakta Elisabet Ravelojaona.

swedish DINNER

En grupp där vi talar engelska, vilket gör att internationella studenter är extra välkomna!
”Meet other students in a relaxed way and at the same time get to know Sweden by eating traditional food together, in Immanuelskyrkan.”

Välkommen att äta middag och lära känna nya vänner från när och fjärran!

För mer information om tid och plats: klicka här eller kontakta Anna Berndes.

Sorgegrupp

En grupp för dig som förlorat en närstående.

För mer information om tid och plats: klicka här eller kontakta Isabella Tengdelius.

KonVux

KonVux finns som alternativ för dig vars konfirmation aldrig blev av när du var tonåring.

Ny möjlighet i höst!

Är du intresserad av nästa gruppstart? Kontakta Gunnar Stålklint Suarez.