Stöd vid sorg

Om det obegripliga händer kan vi finnas som ett stöd för dig. Sorgen kan ta sig olika uttryck. Sorg är alla de känslor, tankar, kroppsliga reaktioner och förändrade beteenden du kan få vid en förlust.

Universitetskyrkans kurator, präster och pastorer tar emot den som behöver sorgestöd av olika slag. Vi erbjuder sorgegrupper för de som har förlorat någon, där du som anhörig får möjlighet att träffa andra anhöriga i liknande situation.
Vi erbjuder även enskilda sorgestödssamtal om du inte vill eller kan gå i en grupp och dessa kan handla om allt som hör livet till och anpassas efter behov. Du kan läsa mer om samtal här.

Sorgegrupp

Universitetskyrkan tillsammans med Svenska kyrkan i Engelbrekts församling erbjuder en återkommande komprimerad sorgegrupp för unga vuxna i åldrarna 20-30 år. Vi kallar detta för steg 1 för att efter avslutad grupp kunna erbjuda steg 2 om intresse finns.

Om du är student/doktorand eller ung vuxen som är bosatt i Stockholmsregionen och har mist en närstående så är detta kanske en grupp för dig?

Nästa grupp startar i maj!
Datum: 13/5, 27/5 och 10/6
Tid: kl 17.00-20.00. Vi bjuder på enklare middag.
Plats: Östermalmsgatan 20 B.

Läs informationsaffischen här!

Frågor och anmälan, maila Isabella Tengdelius.

Även du som inte passar in i denna grupp kan höra av dig till Isabella Tengdelius för att få hjälp att hitta en grupp som passar dig.