Förkovring

Vi tänker att det är viktigt att förkovras sig! Ny kunskap kan hjälpa oss i våra liv och därför tänker vi att externa föreläsningar kan vara ett bra sätt att inhämta ny information.

I de olika kyrkorna som Universitetskyrkan Stockholm representeras av erbjudes en del föreläsningar och här nedan har vi valt att lista de som kan riktas till studenter, doktorander och högskolepersonal som är aktuella under terminen:

Foto: Karl Gabor

Föreläsning om Demokrati med Jan Scherman

Onsdag 15 maj i Engelbrektskyrkan kl 18.00

Jan Scherman är skribent, debattör, tv-producent och kallar sig diversearbetare. Han fick sitt första reporterjobb på Östgöta Correspondenten 1969 och har sedan dess arbetat på SR, SVT och TV4, som grävande reporter, programledare och mellan 2001 och 2011 som VD. Han har skrivit flera debattböcker och fått Stora Journalistpriset. I vår kommer han till Engelbrektskyrkan och talar om demokrati.