Retreatdagar i mars

Ibland behöver vi trycka på pausknappen och ge oss utrymme att landa i våra liv. Retreat är ett sätt att få dra sig tillbaka en stund tillsammans med andra.

Under mars erbjuder vi två olika retreatdagar SOM inbjuder till stillhet, vila och tid för att bara vara.

Välkommen på retreatdag i Andreaskyrkan lördagen den 23 mars kl 10.00-16.00.

En dag i tystnad tillsammans med andra med temat “Kroppen i mötet med påsken”.

Kostnad, inklusive lunch: 80:- studenter och arbetssökande, 150 :- övriga

Anmälan senast: 19 mars

För anmälan och frågor:: Pastor Elisabet Ravelojaona 070 – 758 55 61, elisabet.ravelojaona@andreaskyrkan.se

Välkommen på retreatdag i Hjorthagskyrkan på Skärtorsdagen den 28 mars.

Det blir ett tillfälle att komma ner i varv, reflektera och bara vara tillsammans med andra i en fin miljö. Vi samlas kl 13.00 i församlingshemmet för en introduktion till dagen, därefter serveras vegetarisk soppa och smörgås. Under eftermiddagen kommer kyrkan vara stilla och det finns möjlighet att vila, läsa, få massage, lyssna till levande musik, meditera och medicinsk yoga. Te, kaffe och kaka serveras. Dagen avslutas med skärtorsdagsgudstjänst med nattvard kl 17.00.

Max 30 deltagare

Kostnad: 50:- för studenter, 100:- för övriga

Anmälan senast: 20 mars

För anmälan och frågor: AnnaKarin Wiknertz (som vanligtvis håller i mindfulness och medicins yoga på måndagar) på annakarin.wiknertz@svenskakyrkan.se