Tack Stockholm Pride för i år!

Vi i Universitetskyrkan var en del av Kyrkorna på Prides medverkan på Stockholm Pride 2023, och så roligt vi hade det! Det är ett par veckor sedan Prides 25-årsjubileum avslutades, men här kommer några bilder från veckan:

Lovsång under regnbågen

Tisdagen den 1 augusti medverkade vi på en queerinkludernade och glädjefylld lovsångskväll under regnbågen!

Rainbow Gospel (bilden) stod för skönsång och paljetter <3

Under kvällen samlades det in pengar till “Kärleksprojektet” som Diakonia har. Projektet handlar om att skapa trygga rum för HBTQI+ personer i Peru för att alla har rätt att vara sig själva och älska vem de vill.

I parken

Mellan onsdagen den 2 till lördagen den 5 augusti gick det att besöka Kyrkorna på Prides tält.

Vi bjöd in till pyssel med pärlor, eller att få lite glittersminkning. Det gick även att att knyta band i vårt bönekors och att fnula på dagens fråga i vår Grubbelklubb. Vi hade bord och stolar där det gick bra att sitta och ta igen sig lite eller att samtala med oss. Många uppskattade att vi bjöd på kaffe och te i vårt tält - ingen kyrka utan kyrkkaffe!

Brunch på terrassen *2

I samarbete med EKHO Stockholm fanns det på onsdagen den 2 och torsdagen den 3 augusti alternativet att starta dagen med gemenskap och vegansk brunch i Immanuelskyrkan.. Ett bra sätt att ladda inför en härlig dag på Stockholm Pride!

paraden

Lördagen den 5 augusti startades dagen i Kungsholms kyrka med en paradmässa med efterföljande paradvänligt snacks.

Sedan gick vi till Norr Mälarstrand till vårt startnummer 126 för att göra oss redo för paraden. Solen lyste på oss och det blev en glädjefylld och sprudlande dansfest för hela slanten!