Frukostseminarium 18 november

frukostseminarium 18 nov (005).jpg

NORMKRITIK - FRIHET ELLER BOJA? DET ÄR RUBRIKEN PÅ ETT FRUKOSTSEMINARIUM SOM TAR PULSEN PÅ NORMKRITIKEN.

Inte minst i media dyker nu och då en problematisering - eller en kritik - upp gentemot normkritiken. Frågan ställs, i vilken mån bygger kritiken på missförstånd eller feltolkning av det normkritiska perspektivet? Och vad kan det i så fall i praktiken leda till för de som eventuellt anammar denna tolkning? Omvänt, finns det skäl för ”kritiken av kritiken” och i så fall i vilka avseenden?

Uniersitetskyrkan Stockholm bjuder in till ett samtal mellan Lotta Björkman, föreläsare och utbildare inom normkritik och Elisabet Langmann, lektor och forskare inom pedagogik på Södertörns Högskola. Ett samtal om det normkritiska tänkandet. Frihet eller boja - det är frågan?

Frukostseminarium i Andreaskyrkan, Högbergsgatan 31
T – bana Slussen, Medborgarplatsen

18 november, 9.30 – 12.00
Student och arbetssökande, 40 kr. Övriga 80 kr.

Arrangörer: Universitetskyrkan Stockholm,  Andreaskyrkan och studieförbundet Bilda.

För eventuella frågor:  Elisabet Ravelojaona, studentpastor